جلالی از گل محمدی بله گرفت؟ اوسمار خواستار توافق با دو بازیکن قبل از اتمام فصل مذاکرات نهایی ایجنت اوسمار با درویش نتیجه و ویدئو خلاصه بازی آرسنال و اورتون| برد بی فایده و توپچی‌های سرافکنده نتیجه و ویدئو خلاصه بازی منچسترسیتی و وستهم| جشن قهرمانی و سلطنت پپ گواردیولا پخش زنده بازی منچسترسیتی و وستهم در هفته آخر لیگ برتر انگلیس (یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین برنامه کامل تیم ملی ایران لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ پایان کار قدوس در برنتفورد + عکس نحوه خرید بلیت بازی نساجی و استقلال + قیمت و لینک خرید نحوه خرید بلیت بازی پرسپولیس و استقلال خوزستان + قیمت و لینک خرید همه منتظر جواب ستاره آلمانی بازگشت برهانی به استقلال مدافع پرسپولیسی علیه استقلال دو سهمیه المپیک برای تنیس‌روی‌میز ایران قطعی شد درویش موافق جذب علیپور پرسپولیس همچنان با هیات مدیره ناقص اوسمار برای تمدید چقدر دستمزد می‌خواهد؟ برنامه اوسمار مورد تایید اعضای هیات مدیره پرسپولیس
سرخط خبرها

دلیل عجیب خط خوردن ملی‌پوش بسکتبال ایران | حذف به‌علت یک ویلچر!

  • کد خبر: ۱۷۰۱۰۹
  • ۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۹
دلیل عجیب خط خوردن ملی‌پوش بسکتبال ایران | حذف به‌علت یک ویلچر!
گفتگو با حسن عبدی، ملی‌پوش مشهدی بسکتبال باویلچر کشورمان که پس از سال‌ها از تیم‌ملی خط خورده است.

تیم‌ملی بسکتبال باویلچر ایران با حضور در جمع چهار تیم برتر رقابت‌های قهرمانی جهان توانست جواز حضور در پاراالمپیک ۲۰۲۴ پاریس را به‌دست بیاورد. اتفاقی که بعد از دو شکست مقابل بریتانیا و آمریکا در دور مقدماتی به یک معجزه می‌مانست و به کام اهالی ورزش نشست.

تیمی که در سال‌های گذشته همواره دست‌کم یک ستاره مشهدی را در ترکیب اصلی‌اش داشت و گاهی هم مجید صداقت خراسانی به این جمع اضافه می‌شد تا سهم خراسانی‌ها از حضور در تیم‌ملی بسکتبال باویلچر به دو نفر برسد. بااین‌همه، حالا و در آخرین اردوی تیم‌ملی بسکتبال باویلچر، یک‌باره محمدرضا دستیار روی نام حسن عبدی، ملی‌پوش مشهدی و پای ثابت ترکیب تیم‌ملی خط کشید تا عبدی در رقابت‌های جهانی به میدان نرود.

حسرت بزرگی که جامعه ورزش خراسان‌رضوی را هم متأثر کرد و حالا همه به‌دنبال پاسخ این سؤال هستند که «چرا عبدی به رقابت‌های قهرمانی جهان نرفت؟» ستاره‌ای که سال‌هاست همراه با تیم‌ملی بسکتبال باویلچر می‌درخشد و در کارنامه‌اش انواع‌واقسام مدال‌های رنگارنگ قهرمانی آسیا، بازی‌های آسیایی و حتی جهانی دیده می‌شود. با وجود این، او این‌بار از تیم‌ملی خط خورد تا در آستانه یک تورنمنت بزرگ این فرصت از او سلب شود. عبدی در گفتگو با شهرآراورزشی تلاش کرد تیم‌ملی و کادرفنی را از حاشیه دور نگه دارد و گله‌ای نداشته باشد، اما حرف‌های مهمی درباره لزوم حمایت مسئولان ورزش استان مطرح کرد.

غیبت غافل‌گیرکننده شما در تیم‌ملی در رقابت‌های قهرمانی جهان به چه دلیل بود؟

ورزش تیمی همین است دیگر. یک روز شما را دعوت می‌کنند و یک روز هم در برنامه‌های کادرفنی نیستید.

یعنی دعوت‌نشدن دلیل فنی داشته است؟‌

نمی‌دانم. نظر سرمربی این بوده است که در این مسابقات از نفرات دیگر استفاده کند و من هم با محمدرضا دستیار سال‌ها کار کردم و کاملا همدیگر را می‌شناسیم و به نظرش احترام می‌گذارم.

آیا تغییر آرایش تیم‌ملی در این مسابقات در دعوت‌نشدنت تأثیر داشت؟

صددرصد. سال‌های قبل دو بازیکن در کلاس ۲ به رقابت‌ها اعزام می‌شدند که من هم در این کلاس هستم؛ اما امسال یک بازیکن از این کلاس به مسابقات رفت و کادرفنی بیشتر می‌خواست میانگین قدی تیم را بیشتر کند.

با این وضع، امید داری برای بازی‌های آسیایی به هانگژو بروی؟

من تلاشم را می‌کنم. به‌هرحال من سال‌ها بازیکن تیم‌ملی بودم و حالا هم با خط‌خوردن از یک اردو نمی‌توانم همه‌چیز را تمام‌شده ببینم. حتما تلاش می‌کنم تا در رقابت‌های آسیایی حاضر باشم، اما بقیه‌اش دیگر نظر سرمربی است. فقط این وسط از یک موضوع مطمئنم و آن اینکه اگر قرار است نماینده خراسان در هانگژو و تیم‌ملی بسکتبال باویلچر باشم، باید مسئولان ورزش استان از من حمایت کنند.

مسئله حمایت مسئولان استان را بیشتر باز می‌کنید؟

ببینید، درحقیقت مشکلات زیادی دارم که مهم ترینش مسئله مالی است. به‌هرحال هزینه مکمل‌ها، مربی و خیلی مسائل دیگر هست که از پس آن برنمی‌آییم. از همه مهم‌تر ویلچر است که ندارم.

ویلچر ندارید؟!

برای حضور در رقابت‌های آسیایی و جهانی باید ویلچر خارجی داشته باشید، چون ویلچر ایرانی برای رقابت قهرمانی کارایی لازم را ندارد و هزینه تهیه ویلچر هم خیلی زیاد است.

مگر ویلچر را خودتان تهیه می‌کنید؟

بله. هر ورزشکاری خودش ویلچرش را تهیه می‌کند.

یعنی یک قهرمان ملی که در تیم‌ملی توپ می‌زند، باید خودش ویلچر را که مهم‌ترین ابزار مسابقه است، داشته باشد؟

دقیقا. البته فدراسیون هم در مسیر تهیه کمک‌هایی می‌کند. مثلا شاید ۱۰ تا ۲۰ درصد هزینه ویلچر را به ورزشکار پرداخت کند، اما بازهم هزینه تهیه ویلچر خارجی برای حضور در مسابقاتی در سطح آسیا و جهان سنگین است.

هزینه یک ویلچر خارجی برای شرکت در مسابقات چقدر است؟

دست‌کم ۶ هزار یورو که به پول ما چیزی بیش از ۳۵۰ میلیون تومان خواهد شد.

پس منظورتان از حمایت مسئولان، کمک در راه خرید ویلچر است؟

همین‌طور است. ویلچر مهم‌ترین ابزار کار ماست و من هم واقعا در وضعیت کنونی توانایی خریدن ویلچر ندارم. اگر مسئولان همکاری کنند، بازهم می‌توانم به اردوی تیم‌ملی بروم و در آسیا هم حاضر باشم. الان واقعا لنگ یک ویلچر هستم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->